Kipas susah mati

Tuesday, July 19, 2011

gua ade awek lu ader??



gua ader awek ! lu ader?

haha sabar der..jgn kecoh! lu tak derk awek takpayah nak nges ar der.tak macho lu taw tak?? haha tapi gua rasa lu mmg tak macho lah sbb tu lu mmg tak derk awek...adoyaiii!.der sabar eh! gua bg lu pinjam bahu gua 5 minit k .nanges kuat2.

teringat lah kat satu kisah ni..gua nak panggil lu gua boleyh tak?? untuk kali ini..bg entry mood lebih sikit :D

gua ader kenal satu mamat ni.tengok muka..perghh memang hensem bro!nak dibandingkan dengan fahrin si bf minah ni (lolly) memang kalah lah der.maksud gua mamat yg gua ckap ni memang kalah ar kan uhuhu. ada ker dia perahsantan kata muka dia lagi hensem dari fahrin! gua layan kan jer memandang kan dia tengah nanges teresak kat bahu gua.

"ni aper kes??sedih doe gua tengok muka lu ni.dah macam tempeyek dah gua tengok??" tnya gua slambe

"gua sedih la ni.awek gua tinggal kan gua macam tu jerk..aper ke tak hensem gua ni.tak baek ker gua ni?? ape ker kaya sgt jantan uh sampai dia blah macam tu jer??" sambil ngesat hingus kat baju gua.

"eh eh der..rilex ar" gua tarik baju gua.cis dah penuh hingus dia..sialan luu..gua bermonolog sendirian. baju mahal ni doe. tapi tak per lah kan demi kawan paling kamcing ngan gua kan .janji nnti dia belanja gua makan ..hahah

mamat ni memang peel dia cam pompuan sikit la kan.sejak gua kenal dia sampai sekrang memang mamat ni tangkap leleh sikit.dalam hati ada taman der.masalah sikit .nanges kat gua. masalah ngan adeq pun nanges ngan gua.apatah lagi masalah ngan awek dia ker, kawan2 dia ker,mesti cari gua.tapi tak derk hal lah.demi lu gua sanggup bernanah telinga nak dengar kan .boleh kata gua sanggup doe buat aper sahaja untuk lu.sbnya gua...aishh tak leyh citer kat sini.

gua pun biarkan dia tenang seketika.bila dia dah berhenti nanges gua sambung tazkirah gua.

"lek la doe..bunga bukan sekuntum."gua diam. hmmm gua pun tak tahu nak cakap apa .tapi selalu klau orang putus cinta mesti gua dengar orang cakap camtu .so gua pun nasihat ar dia gak macam tu .

kalau ikot logik akal.memang betul bunga bukan sekuntum .bunga ros, matahari,lily and etc.dok bersepah2 kat taman tu tapi entah kenapa manusia ni yang gua tau.mesti nak yang satu tu je.kira macam kau lah bunga yang paling cantik dari segala bunga.padahal gua tengok sama jer.

" kenapa dia pilih jantan tu .kenapa dia tinggalkan gua.gua tak baek ke untuk dia??" masih dengan nada sedih dia

"der...gua kenal dia pun tak berapa.tapi dari lu citer kat gua,awek lu memang cantik, baik, hormat orang tua.gua tak nak cakap banyak or nak cakap buruk pasal bekas awek lu tu sbb gua memang tak kenal dia.lu pun pernah citer dulu yang awek lu cinta pertama lu dan lu ni cinta pertama dia kan?so gua tak tahu nak kata apa lah kan.tapi gua rasa sbb dia bukan yang terbaek untuk lu ar.lagipun cuber lu pikir, lu tak derk buat salah kan . tetiba dia berubah hati .betul tak?? gua rasa dia dah tak sayang lu ar tu " dengan konfident nya gua bercakap macam tu .

"tapi apa salah gua ,sampai dia blah cam tu je?" soalan yang memang aku malas nak jawab lagi.der dah dia tak suka lu.lu paham tak.lu ader buat salah ke tak tapi hati dia dah tak dderk untuk lu.mungkin dia pikir ada orang lain yang layak untuk membahagiakan dia.dan orang tu bukan lu.


" cam ni lah .lu call dia .lu bincang elok2 k.perempuan ni kalau cakap elok2 komferm hati dia cair.okeh?" aku meyakin kan dia yang hubungan mereka boleh di perbaiki.sedangkan tadi..memang gua nampak dengan mata kepala gua yg minah tu siap cium peluk bagai dengan lelaki laen .tapi gua malas nak cerita lagi sbb kejujuran tu boleh buat hati dia bertambah sakit.tapi betul ke tindakan gua??

dan sampai sekarang gua tetap tak tahu tindakan gua tu betul ke tak?

thanks for reading !! do comment and LIKE :)

2 comments:

  1. lu blh je bro,kawen kt siam abis cite

    ReplyDelete

Thanks | Love You !

Followers