Kipas susah mati

Tuesday, April 6, 2010

Tanda


*per motif gambar nie nak bgtau aku pown tak tahu.yg penting sebahagian dari tanda hahah *

tanda or mark dlm bahasa ibundanya or kata lain baginya ialah signage or "tunder"cat hahaha whateva la kan.. tak ada kaitan pon sebenarnya..hahaha apa yang u oll perasan dengan tanda..its simple as word TANDA..nothing..actually sebenarnya tanda tue banyak maksud n kepentingannya..okie cuba lah u oll perhatikan sedalam-dalam nya.. sedalam lautan pasific..jangan lah tengok kat dalam perkataan tu memang lah u oll tak jumpa ( aperlah ke bengap sangat) hahaha.. okieh meh aku nak bawak u oll ker tengah jalan huhuh~..u oll perhatikan kat setiap penjuru or persimpangan jalan raya mesti ada tanda kan..tanda jalan mati, persimpangan, tanda kurang kan laju and bnyak lagi ar...kalau nak aku senaraikan alamatnya sampai kesudah tak habis cerita pasal tanda.semua tanda itu untuk pemberitahuan and keselamatan jalan raya.kira lampu isyarat pown merupakan tanda or isyarat lalu lintas..yg nie paling penting.. cuba la u oll bayangkan klu tak dak lampu isyarat..alamatnya sampai lah anda kedestinasi baru..tanpa penghujungnya hahah okieh tu kisah di jalan raya..



*pening kepala aku tengok lampu isyarat nie ..nak ikot yang mana satu pown aku tak tahu*

macam maner pulak dgn tempat2 laen.kalau kat kedai2 or restoren2 mesti ade tanda nie.. tanda penting and paling wajib la bagi muslim..lagi2 kat restoren la or kat label2 makanan..iaitu tanda halal..halal bukan sahaja logo halal semata2 tp kena disahkan oleh jakim.jadi untuk memastikan makanan itu bersih and halal mestilah ada tanda halal.erk cam pelik bunyi ayat tue..tak kisah la janji halal okieh


*logo or tanda halal malaysia yang disahkan oleh JAKIM *

jadi tanda yg seterusnya yang penting untuk masyarakat adalah tandatangan.haa nie penting..tanpa tandatangan tak sah surat nikah hahaha kebanyakan dokumen2 penting memerlukan tandatangan contoh cam buku bank , cek , or segala perjanjian yg bertulis memerlukan tandatangan atau cop jari..ha tue petingnya tandatangan..tapi klu tandatangan artis (autograf) tu erk..erk. pk lah sendiri hahah


* tandatangan saper entah*

kalau dalam penulisan tanda nie paling penting..haha iaitu tanda bacaan..hahaha u oll mesti tahukan tanda bacaan tue untuk aper..klu tak u oll pg sekolah...belajar semula tanda2 bacaan..haha memang haru biru kalau dalam penulisan tidak ada tanda bacaan.kefahaman untuk ayat tu dah lari "aku pergi tengok siput vavi" "aku pergi tengok siput vavi?" "aku pergi tengok siput,vavi!"ha kan banyak maksud yang tersirat di situ.so pandai2 la nak hidup yer


*tanda soal..aah jgn bnyak soal *

actually banyak lagi tanda yg ada kat dunia ni.contoh tanda lahir , pe'tanda' buku ,n tanda2 yang aku dah mengantuk hahaha aku tido dulu lah hahaha layan~

p/s: credit to google 4 da pic :D

thanks for reading !! do comment and LIKE :)

7 comments:

  1. org cakap
    jgn caya sangat dengan gambar

    ReplyDelete
  2. Aku paling takut tanda2 kiamat.

    Huhuhu...

    ReplyDelete
  3. uish, biadapnyer gambar kat pintu tandas tuh..

    ReplyDelete
  4. kalau lah dapat tahu tanda-tanda nak mati.Kan ke bagus.Dapat cepat-cepat taubat.Huhu.entri yang bagusss!!

    ReplyDelete
  5. Aku paling takut tanda2 kiamat.

    Huhuhu...

    ReplyDelete

Thanks | Love You !

Followers